"Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar . Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan , sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya. Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu." (Surah At-Talaq 2-3)

Message hari ini


Hari ni aku dapat message, message datang dari customer aku yg aku buatkan freelance, message tu berbunyi "abang dapat b-, terima kasih". Ya Allah, ape yg telah aku lakukan. Kesilapan yg x sepatutnya ku ulangi. Insya Allah x akan ku ulangi.

Semalam aku pegi ke menara telekom(rebung) jumpa kakak takaful, kerjaya baru aku insya Allah agent takaful. Moga-moga Allah membantuku utk dalam menjalani liku2 hidup ini.

Malamnyer pulak pegi ke Elken MLM, bukan ape nak charge balik diri ni. Nak bagi motivasi tengok orang yg berjaya, seronok sangat tengok ade kalangan yg personality macam ustaz duduk di tempat VIP. Alhamdulillah, Allah tunjukkan orang yg amal Islam pun boleh berjaya. Terima kasih Allah.

Gambar-gambar yg sempat dirakam :
























Tapi, hari ni suasana agak suram, ya Allah..

Yang Abadi
by Mestica

Tuhan, ku harapkan
Kepada-Mu, keampunan
Keredhaan, kasih sayang
Kehidupan terpelihara

Hati yang dahaga
Mengharapkan sinar cinta
Nur kasih-Mu yang sejati
Bahagia kekal abadi

Tapi Engkau pun tahu
Onak dan duri pada dunia-Mu
Engkau ciptakan pagar rintangan
Harga cinta-Mu jiwa ku korban

Tuntun langkahku ini
Tunjukkan jalan yang Kau redhai
Jangan biarkan hamba terkorban
Dengan dunia

Selamatkan dengan rahmat-Mu
Nama-Mu biar dalam hatiku
Menanti hari di pertemuan yang abadi

Labels

 
My Diary of Life / Catatan ku. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.